SjöboNytt

Sjöbos sommarlovsband på turné i kommunen

Sjöbos sommarlovsband på turné i kommunen
Foto: Gorran (Google Places)

Fyra unga musiker turnerar med pop och rock i Sjöbo under sommaren.

Annons

Sjöbos sommarlovsband turnerar i kommunen

Under sommaren 2026 turnerar fyra unga musiker i Sjöbo kommun som en del av årets sommarlovsband. Otto, Temima, Shira och Alfred spelar en blandning av pop och rock med egna tolkningar av låtar från artister som Within Temptation, MGMT och Robyn. Bandet använder sig av EDI-instrument, elektroniska instrument som kombinerar element från piano och gitarr, vilket ger dem möjlighet att spela elektroniska delar live utan förinspelade bakgrundsslingor.

Turnén omfattar cirka femton spelningar och workshops på olika platser i kommunen, bland annat skolor, bibliotek och aktivitetsdagar i Lövestad och Vollsjö. Kulturskolelärare Sebastian Zakrissson berömmer bandets insats och hoppas att erfarenheten av EDI-instrumenten ska inspirera dem i deras fortsatta musikskapande.

Annons

Relevanta källor

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Samhälle